dilluns, 4 de juny del 2012

CAMPIONS D'ESPANYA!!

Aquesta vegada sí, i és que últimament els resultats estan sortint molt i molt bé.
Després de fer-nos amb el Campionat de Catalunya, guanyar el raid Garraf i aconseguir la quarta posició al Campionat d'Europa a Còrsega, l'equip CATRAID TRANGOWORLD C. O. BERGUEDÀ hem aconseguit el Campionat d'Espanya 2012 disputat a Ronda (Màlaga).
Aquesta vegada tocava el torn a la Judit, el Gerard, el David i la impecable assistència del Xavi R. per enfrontar-se a la calor de les terres andaluses al mes de juny.
Al raid ens hi presentàvem molt animats i concentrats però conscients que seria molt difícil, els millors equips d'Espanya anirien a córrer i no posarien les coses gens fàcil. A més a més, en 3 seccions del recorregut teníem l'opció de separar-nos, fer balises individualment i, així, poder guanyar temps. Aquest era un dels punts que ens duia més mal de caps, els equips amb 3 bons orientadors podrien guanyar molt temps.
Precisament amb una orientació específica amb 3 mapes s'iniciava el raid, vam decidir agafar-nos-ho en calma i anar a assegurar el tret. De bon començament ens vam separar tots 3, el Gerard a fer tot el seu mapa, la Judit a fer les balises amb menys complicació del seu mapa i el David a fer una part del seu mapa, trobar-se amb la Judit i, entre els dos, finalitzar els dos mapes.
L'estratègia no ens va anar malament del tot i ens presentàvem a la transició cap a un tècnic i físic trèkking en cinquena posició. El trèkking començava amb una part tècnica havent de fer camps a través pel mig dels matolls per poder progressar i, seguidament, ens portava fins al cim d'una penya al nord de l'embassament de Zahara, un altre gran camp a través costa avall i arribada a l'embassament, que hauríem de creuar nedant just abans d'agafar els caiacs.
Ara ens tocava remar durant 7km, el fort vent que bufava, però, semblava que reméssim al mar enlloc d'un embassament. Vam fer bastant bona secció i en vam sortir quarts, darrera dels Buff, els Sherpa i els Hagloffs.
Per si no tinguéssim ja prou calor, ara a patinar, 6km de pujada fins a trobar les btt. Aquesta bici va ser bastant ràpida i ens va fer passar per llocs fantàstics, sobretot l'avenc on ens tenien preparada una prova especial de tir amb cerbatana. Durant aquesta secció vam aconseguir deixar els Hagloffs enrere i atrapar els Sherpa, tot i que aquests últims ens van tornar a deixar pocs quilòmetres abans de la transició.
Prou bona cara després de 17h de córrer
Ara tocava una de les seccions clau del nostre paper, una orientació específica que ens duria fins a Ronda. Com durant tot el raid, vam mantenir un ritme no excessivament alt però sense cometre errors ni perdre el temps per tonteries. Així que vam arribar a Ronda bastant per endavant dels Sherpa. Agafar els estris d'escalada urbana ràpidament i anar a buscar la zona de neutralització perquè ens aturessin el temps i poder baixar una mica el ritme. Aquí, amb el temps parat, ens podíem tornar a separar, un aniria a fer un ràpel i un jumar d'uns 45m., un altre corredor aniria a fer una via ferrada i el tercer havia de recórrer el riu fent una mena de barranc d'aigües negres.
Arribem a la transició i ens informen que si arribem així serem Campions d'Espanya, a l'hora que veiem arribar el segon equip mixte, els portem una hora al darrera. Aprofitem per menjar bé, agafem els llums per la bici i ens anem a enfrontar a la secció més dura del raid: 32km de btt amb 1.300m de desnivell positiu i 800 de negatiu. O sigui que tocarà pujar una mica, i més encara quan veiem que portem uns 5 km i hem anat completament de pla. Alguna cosa falla! No, no falla res, al fons veiem unes antenes al capdamunt d'una muntanya, ja tenim destí, una hora de pujada amb plat petit, una baixada ràpida i uns quants repetxons més abans de poder agafar pista avall cap a la transició.
Abans de la pujada els Sherpa ens havien atrapat, però un error d'orientació els torna a deixar un bon tros enrere.
Ara sí, mengem bé, tomàquet amanit!! el Xavi és un crack, a qui se li hauria ocorregut preparar-nos un "tupper" amb tomàquet amanit? Estava de "muerte" i què bé que es va posar. Ara només faltaven 17km a peu, procurant no perdre'ns i que no ens atrapessin els perseguidors.
A l'arribada
Finalment i després de 17 hores de cursa arribàvem una altra vegada a Ronda on s'acabava la primera etapa.
El diumenge la cosa seria explosiva, primer una orientació en què els tres ens podíem separar, dos a peu i un en btt amb 3 mapes iguals. Mirem el mapa i veiem que si no s'orienta bé potser es pot liar el tema, així que ens dividim en dos: el Gerard i la Ju per un costat a peu, fent 16 de les 42 balises i anant bastant directe a la transició i el David que s'espavili amb la bici i faci la resta. Realment ho hem encertat, ho fem en una hora, el millor temps previst per l'organització i només arribem en 5' de diferència la Ju i el Gerard del David. Ho hem clavat i sortim dels primers a fer els últims 17km del raid.
La cosa va sobre rodes, només una petita enganxada per una balisa mal col·locada ens fa perdre uns 10', però els perseguidors els tenim per darrera.
Així que acabem d'agonitzar per pujar la bici a coll fins el casc antic de Ronda i arribem a meta mantenint la segona posició a la general i la victòria al Campionat d'Espanya ja que s'havia de córrer en mixte per poder optar al campionat.
Els CAMPIONS D'ESPANYA 2012

Una altra vegada vam tornar a gaudir molt de la cursa, el resultat és la cirereta del pastís, els quatre corredors de l'equip ens vam complementar molt bé i això va repercutir en el resultat final.