dimarts, 15 de març del 2011

Entrenament sota la Pluja a la Vall del Llèmena

Com que no n'havíem tingut prou la setmana passada, el Xavi Rodríguez i el David ens vam apuntar al Raid de Girona, que es va disputar a la Vall del Llèmena el passat dissabte dia 12. En aquesta ocasió, el nom de l'equip va ser: Catraid - Inercia.
Com molts vau poder comprovar a les vostres pells, el dissabte va ser un dia passat per aigua a tot Catalunya. Doncs a Girona també.
Abans de començar i, amb les informacions que havíem anat rebent els dies anteriors, el raid tenia molt bona pinta.
La veritat és que no ens va defraudar, llàstima que a causa de la pluja l'organització es va veure obligat a suspendre les dues seccions de patins i el ràpel, cosa que va fer que el raid es convertís en una duatló d'orientació.
Xavi i David a l'arribada
De totes maneres, el recorregut va ser molt atractiu, on no hi van faltar indrets feréstecs, llargues pujades en btt i, suposem, unes grans vistes (que el temps ens va privar).
L'únic punt negatiu eren els mapes, ja que t'hi havies de fixar bastant per no confondre els camins amb les corbes de nivell i havies de muntar un puzle per tenir tot el mapa i enllaçar les balises. Però bé, no és fàcil aconseguir mapes de qualitat i tots els equips teníem el mateix handicap. La propera vegada segur que ho solucionen.
Pel que fa a la cursa, aquesta se'ns va posar molt complicada des de la primera fita, ja que vam optar per un recorregut diferent que tota la resta d'equips ( seguir-los ens comportaria mullar el mapa per reconstruir la ruta) i vam perdre uns 30 minuts entre anar a buscar un camí -que en realitat no existia- i tornar al punt d'origen.
En aquell moment anàvem últims, havíem de reconstruir la ruta i no estàvem massa animats.
Ens ho vam agafar amb filosofia i vam anar pujant fins a l'ermita del St. Grau (balisa 2). De baixada a St. Martí del Llémena ja havíem atrapat alguns equips, però ens venia més de gust un cafè amb llet calent que continuar corrent.
De totes maneres vam continuar, primer amb un trèking de 6km per asfalt (en sec s'hauria fet amb patins) i 13km més a peu.
Tot seguit tornàvem a agafar les bicis fins a St. Gregori. Pel camí ens va tocar travessar algunes rieres que amb la pluja havíen augmentat de cabal i ens cobrien fins més amunt de la cintura.
Entre el treking i la bici vam poder atrapar a més equips i vam animar-nos a augmentar el ritme per finalitzar la bici abans que se'ns fes de nit.
A l'arribada a St. Gregori només ens quedaria una orientació específica a peu, en bici i en patins (que es faria en bici). Nosaltres només vam tenir temps de fer la secció a peu.
Podi categoria èlit
Al final tercera posició, prou bona després del gran error inicial, i bastant contents per l'entrenament psicològic que vam fer, després d'estar competint 12 hores sota la pluja.
El proper raid que tenim a la vista és el Campionat de Catalunya, que es disputarà a Cambrils el dia 2 d'abril.